12 Mayıs 2009 Salı

MAYIS AYINDA EKİM – DİKİM TAKVİMİ



Meyve veren sebzeler (domates, salatalık, patlıcan gibi) için uygun ekim günleri:

13–14-23


Tohum alınacak bitkiler için uygun ekim günleri:

3-4-30-31


Kök ve gövdesi toprak içindeki bitkiler (havuç, patates, pancar gibi) için uygun ekim günleri:

15-16-17

Kompost, gübreleme, transplantasyon gibi işler için uygun günler:

5-6-7-8-24-25

Çiçek ve şifalı otların bakımı ve ekimi için uygun günler:

9-18-19-26-27

Yapraklı sebzeler (lahana, ıspanak gibi) ve sulama için uygun günler: 1-2-10-11-12–20-21-22

2 yorum:

  1. selam Güneşin
    tarımda genelde ekim dikim günlerinin illaki ayın şu veya bu günü ekilecek veya dikilecek diye bir kayıt yoktur.Önemli olan o bitkinin mevsim olarak ekim-dikim sınırdan geçilmesi veya en azından sınıra gelinmiş olması gerekir. Hatta olumsuz koşullar bu sınır dediğimiz yeri ileri veya geriye alma kudretine sahiptir. Hangi bitkiyi ekip-dikeceksek bilimin ve tekniğin istediği koşulların oluşmasının geçerli ve yeterli olduğunu kabul etmeliyiz.Örneğin domates fidesini mayıs ayının 13 ünde şartlar oluştuğu anda 15-16-17 tarihlerinde de dikmemizin herhangi bir mahsuru bulunmamaktadır.Ama bloğunuzu ilgiyle izlemekteyim başarılı ve yeterli bilgi-beceriyi elde etmiş olduğunuza inanıyorum.başarılarınızın devamını diliyorum, karaelmas diyarından selamlar gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  2. ben ekim ve dikim hatta hasat tarihlerine dikkat ediyorum tabiki elimden geldiği müddetce ve inanıyorum burada ekim dikim den bahsederken fide değik tohum olması önemli gerçi artık modern tarımda herşeyin çaresi var ama bizim üzerinde durduğumuz mümkün olduğu müddetce tarımsal üretimde gübre ve ilaca başvurmadan tarımda birşeyler yapmak olmalı benim özellikle gözlemlediğim olay ayın büyüme evresinde bitkinin su alması ve bu döneme gelen sebze hasatlarında sebzelerin çok çabuk solması diğer zamanda ise yani ayın küçülme evresinde ise semzelerin daha dayanıklı kalması yine başka gözlemlerimde ise yeni ayın ilk haftasında yapılan ekim ve dikimlerde hastalık ve zararlıların çok olması benim gözlemlerimden aklıma gelenler

    YanıtlaSil